Betalen jouw klanten al met hun smartphone in jouw winkel?


Betalen met smartphone wordt de norm
door Duke Prins, CEO van Payconiq
01/09/2016

gebruik smartphone in de winkel

Betalen met smartphone wordt de norm

In de toekomst betalen we alles met onze smartphone. In landen als China worden vandaag al miljarden mobiele transacties gedaan via apps als AliPay en WeChat, en dat aantal neemt alleen maar toe. Maar ook in België worden mobiele betalingen alsmaar populairder bij consumenten. De snelheid en het gebruiksgemak zijn belangrijke troeven. Ook voor de handelaar zijn er heel wat voordelen. Een mobiele betaling ontvangen gaat sneller dan geld tellen. Het is ook veiliger, omdat je minder cash in je kassa krijgt.

‘Bovendien liggen de kosten van digitale betaaloplossingen lager dan die van andere betaalmethoden’, zegt Duke Prins. Hij is CEO van Payconiq, een app die mobiele betalingen nóg makkelijker maakt voor klant en handelaar. ‘Uniek is dat Payconiq gebruikmaakt van iets wat iedereen al heeft: een zichtrekening. Wanneer een klant in je zaak met de app betaalt, wordt het bedrag simpelweg overgeschreven van zijn rekening naar de jouwe. Je ontvangt meteen een bevestiging van de transactie op je laptop, tablet of smartphone. De volgende dag staat het geld op je zichtrekening.’

Mobiel betalen was nog nooit zo eenvoudig. 

Je hoeft niets te investeren

Met Payconiq sluit je als handelaar het risico op wanbetalingen of vals geld helemaal uit. Bovendien hoef je niets te investeren in apparatuur, want je kan gewoonweg je laptop, tablet of smartphone gebruiken. Voor de klant is het gebruik van Payconiq sowieso gratis. Als handelaar betaal je slechts 6 cent per transactie in je zaak, wat veel minder is dan bij andere betaaloplossingen. Andere kosten zijn er niet.

‘Wie de Payconiq-app op zijn smartphone heeft, kan die ook gebruiken om aan vrienden te betalen’, zegt Duke Prins. ‘Extra handig is ook dat de getrouwheidsprogramma’s van Joyn geïntegreerd zijn, waardoor klanten in één beweging kunnen betalen én punten sparen. Als handelaar kan je zo trouwe klanten belonen en nieuwe klanten werven. Die hoeven alleen maar hun klantenkaart toe te voegen aan de Payconiq-app.

Payconiq maakt gebruik van iets wat iedereen al heeft: een zichtrekening.

Ook voor in je webwinkel

Om de betaalervaring compleet te maken, wordt Payconiq in het najaar uitgebreid met een extra functionaliteit die online betalen mogelijk maakt. Handelaars kunnen dat systeem makkelijk integreren in hun (mobiele) website, of ernaar linken in hun eigen app. Klanten kunnen dan direct betalen via de Payconiq-app op hun smartphone. Bezoeken ze je webwinkel vanop een laptop of computer, dan kunnen ze makkelijk mobiel betalen door een QR-code in te scannen met de app.

Spreek met een KBC specialist over de toekomst van uw zaak.
Stel je vraag

Ook interessant

Hoe krijg je een goede klantenbinding?

Een getrouwheidsprogramma is essentieel voor de lokale handelaar

Eerst klanten vinden, dan klanten binden

Het belang van klantenbinding is sterk toegenomen

Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Flowersforever.be

Klanten betalen met hun smartphone, dankzij de Payconiq-app

Reballion
Hasselt

Samen sterk op een online marktplaats

Storesquare verlaagt de drempel naar e-commerce

Ook intieme artikelen verkopen online

Dagennachtlangemark.be
Langemark

Schoenwinkel zet online stappen

Schoenenfaveere.be
Zwevegem

Blijf op de hoogte

We sturen je graag een nieuwsbrief met inspiratie en boeiend nieuws over omnikanaal ondernemen.

Bedankt

Binnenkort valt de eerste nieuwsbrief in je mailbox.

Sorry, je moet je browser updaten.

Je gebruikt een verouderde versie van je browser. Update je even? Dan kun je onze website vlot bezoeken.

www.browsehappy.com