INFO

Wat kan digitaal voor jouw zaak betekenen?

Het leven verandert snel. Wat gisteren onmogelijk leek, is morgen een evidentie. Elke dag veranderen tal van digitale toepassingen ons dagelijks leven en wordt alles een beetje sneller, leuker of aangenamer.

We leven trouwens niet alleen anders, we kopen ook anders. Meer en meer consumenten informeren zich via websites en sociale media voor ze overgaan tot een aankoop. En kopen doen ze dan niet alleen in een winkel, maar evengoed online. Het is dus de consument die kiest, wat hij koopt, wanneer en op welke manier.

KBC wil ondernemers inzichten geven in de behoeften en wensen van de consument en hen tonen hoe ze daarop kunnen inspelen. Samen met onze partners zorgen we ervoor dat ondernemers klaar zijn voor morgen. Want elke ondernemer verdient een zaak met toekomst.

UNIZO is de onafhankelijke organisatie van en voor zelfstandige ondernemers, die op eigen risico en met eigen middelen ondernemen. UNIZO stelt zich tot doel ondernemers te verenigen, te adviseren, te informeren en hun socio-economische en maatschappelijke belangen te behartigen.

Met de UNIZO Retail werking helpen we zelfstandige handelaars op weg in deze veranderende tijden. Met de visietekst 'Toekomst voor Handel', met workshops, nuttige publicaties, opleidingen, nieuwsbrieven, begeleiding, en met deze campagne 'Zaak met Toekomst'. Samen werken we aan een succesvolle toekomst voor de zelfstandige detailhandel in Vlaanderen, zowel fysiek als online.

www.unizo.be - www.unizo.be/toekomstvoorhandel - www.unizo.be/handel-en-ecommerce

Het retaillandschap is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Steeds meer Belgen zetten de stap naar online shoppen. Die evolutie brengt een golf van verandering teweeg in de retailsector en zorgt voor nieuwe uitdagingen. Een moderne consument verwacht immers dat hij zijn bestelling kan plaatsen, ontvangen en terugzenden waar en wanneer hij dat wil. Gemak is altijd een prioriteit. Omnichannel ondernemen draait om het verbeteren van de klantbeleving en het vergroten van de keuzevrijheid, met als doel maximale klanttevredenheid en een hogere omzet.

Ook bpost houdt rekening met deze evolutie. We zorgen voor een kwaliteitsvolle afhandeling van al uw pakketzendingen: van klaarmaken, afhalen, leveren waar en wanneer uw klant het wenst tot en met het retourbeheer. Wij zijn de enige pakjesleverancier in België die 4 leveringsmethodes aanbiedt: thuis of op kantoor, in een van onze 1.250 afhaalpunten, in een van onze 150 pakjesautomaten of in uw eigen winkelpunt. Onze 10.000 postbodes doorkruisen België elke dag en leveren dagelijks 130.000 pakjes. En dankzij ons uitgebreide netwerk, leveren we 98% van de pakjes de volgende werkdag, ook op zaterdag.

Meer weten? 02 201 11 11, service.centre@bpost.be of www.bpost.be/bpack.

Als onafhankelijk coach, inspirator en strateeg voor online ondernemen deel ik graag maximaal mijn kennis met wie van e-commerce een succesverhaal voor zijn zaak wil maken. Ik merk dagelijks dat er nood is aan advies en inspiratie om strategische en operationele beslissingen te helpen nemen. Als zaakvoerder komen immers taken op je af die niet noodzakelijk tot je comfort zone behoren. Je bedrijf en je medewerkers staan met de integratie van e-commerce voor stevige veranderingen. Experimenteren wordt de norm. Flexibiliteit meer dan ooit een must. Kennisopbouw cruciaal.

Ik wil in dit project dan ook graag een bereikbare raadgever en inspiratiebron zijn voor ondernemers die "online" een stevige(r) plaats willen geven in hun toekomstplannen.

Cis Scherpereel, www.cis-commerce.be

Het digitale platform van CityLife past naadloos in de 'omnichannel' marketingstrategie. Door waardevolle data over je klantenbestand te verzamelen kun je je boodschap personaliseren en de juiste kanalen inschakelen om je doelgroep te bereiken. En dat biedt CityLife: online en off line communicatietools en voldoende inzicht in je klantenbestand.

Gepersonaliseerde communicatie via verschillende kanalen is de sleutel voor sterke klantenbinding, want één enkel contact volstaat niet.

Ontdek alle CityLife voordelen als handelaar op de website.

Comeos vertegenwoordigt de Belgische handel en diensten. Onze leden zijn actief in achttien sectoren en verkopen aan bedrijven of rechtstreeks aan de consument. Samen zijn onze sectoren goed voor 11,2 procent van het bnp en stellen ze 400.000 mensen te werk, wat van de handel de grootste werkgever in de privé-sector maakt. Comeos levert diensten op maat van zijn leden, en wil als kennis- en netwerkingplatform de dynamiek van de handel stimuleren.
Met Digilocal kun je gebruik maken van de expertise van Roularta Media Group in regionale communicatie en digitale marketing. Digilocal biedt een performante totaaloplossing voor je online communicatie. Digitale marketing en communicatie zijn immers essentieel als je wilt dat je bedrijf maximaal opgemerkt wordt. Digilocal focust op kleine en middelgrote bedrijven en zorgt ervoor dat je op een eenvoudige en kostenbesparende manier meetbare resultaten krijgt terwijl je ondertussen je zaak blijft runnen.
Lady Jane verzamelt de allerleukste webshops waarin de zelfbewuste & actieve vrouw onbeperkt kan snuisteren en online shoppen. Lady Jane combineert haar advertentieplatform met consultancy voor webshops door de organisatie van Lady Jane Cafés of op maat via start2ecommerce.be.

Safeshops.be vzw is de Belgische e-commerce vereniging. Meer nog, het is een fijne, open community waar handelaren, webshops en e-partners elkaar ontmoeten. SafeShops heeft als doelstelling het vertrouwen in e-commerce en omni-kanaal verder te verhogen. Ze doen dit door middel van hun kwaliteitslabel 'certified by SafeShops', maar eveneens door het opleiden en informeren van de actoren op de e-commerce markt.

SafeShops kan je volgen op twitter via @SafeShops_be of surf even naar hun site www.SafeShops.be

Storesquare is een digitale marktplaats die lokale handelaars en KMO's de kans biedt om lid te worden en online naar buiten te komen met een divers en aantrekkelijk productaanbod. Bijzonder is dat Storesquare daarbij advies en ondersteuning biedt op verschillende vlakken zoals technologie, marketing, logistiek, vormgeving, betaalfaciliteiten en distributie.

Storesquare "ontzorgt" al wie aansluit op het platform. Elke lokale handelaar kan een snelle start in e-commerce nemen. Het all-in-one aanbod is de perfecte oplossing voor wie overtuigd is om nu de stap te zetten in e-commerce.

Ga zelf eens kennismaken met deze gloednieuwe online marktplaats: storesquare.be. Open 7/7, 24/24.

 

Een initiatief van: 

logo_DNS

Droom je er al jaren van om iets te doen met je hobby als banketbakster of fietsenmaker? Of loop je al een tijdje rond met het plan om je eigen bedrijf op te starten? Dan is er één manier om je idee in een stroomversnelling te brengen: je eigen domeinnaam registreren.

Met dit inzicht in het achterhoofd stampt DNS Belgium claimjeidee.be  uit de grond. Een platform dat de plannen en ideeën van ondernemers sneller concreet moet helpen maken. 

Op deze website laten bekende en minder bekende ondernemers in hun kaarten kijken. Dat een sterk idee goud waard is, weten zij maar al te goed. Ze delen dan ook graag hun tips om je eigen zaak van de grond te krijgen. 

Sorry, je moet je browser updaten.

Je gebruikt een verouderde versie van je browser. Update je even? Dan kun je onze website vlot bezoeken.

www.browsehappy.com