Retourzendingen, de kwelling van iedere webshop?


Bied een duidelijke retoursoplossing aan
door Thierry Moubax, Go To Market Manager bij bpost
31/05/2016

retourzending

Bij online shoppen betaalt de klant soms voordat hij iets past. Daarnaast laten klanten zich vaak verschillende modellen of maten toesturen om uiteindelijk thuis te beslissen welk stuk ze houden. De rest moet onverbiddelijk terug.

Retourzendingen maken dus deel uit van het hele e-commercegebeuren. Voor sommige webshops kan het retourbeleid echter zwaar doorwegen. Daarom is het belangrijk een handig retoursysteem te gebruiken dat in lijn ligt met je strategie.

De mogelijkheid om terug te zenden kan beslissend zijn bij een aankoop

Retourzendingen maken deel uit van e-commerce

Negen op de tien onlineshoppers vinden het een must hun aankopen gemakkelijk te kunnen terugsturen. In een Europees onderzoek zei bijna 60% van de onlineshoppers dat ze niets via een webshop kopen als ze geen producten kunnen terugsturen.

Een succesvolle webshop staat of valt dus met zijn terugstuurbeleid. Wie geen duidelijke retouroplossing aanbiedt, loopt aan de eindmeet veel kopers mis. Wie dat wel doet, kan rekenen op hogere klantentrouw en meer herhaalde aankopen.

Communiceer je retourstrategie duidelijk op je website

Een goed retourbeleid zorgt voor tevreden klanten

In feite is een goed retourbeleid het beste instrument om klanten te binden aan een webshop. Maar de ideale retouroplossing blijkt voor elke webwinkel anders. Bied je gratis retourzendingen aan of draagt je klant de kosten? Een model waarbij ieder een deel van de kosten draagt bestaat ook. Terugsturen kan via een postkantoor, een afhaalpunt of een pakjesautomaat.

Het belangrijkste is dat je je retourstrategie zo duidelijk mogelijk communiceert op je website.

Spreek met een KBC specialist over de toekomst van uw zaak.
Stel je vraag

Ook interessant

Kies een goede naam voor je zaak

Mien Kaba
Sint-Andries

Hoe krijg je een goede klantenbinding?

Een getrouwheidsprogramma is essentieel voor de lokale handelaar

Eerst klanten vinden, dan klanten binden

Het belang van klantenbinding is sterk toegenomen

Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Flowersforever.be

Wie het virtuele schoentje past …

Schoenwinkel Ortwin.be
Zottegem

Samen sterk op een online marktplaats

Storesquare verlaagt de drempel naar e-commerce

Blijf op de hoogte

We sturen je graag een nieuwsbrief met inspiratie en boeiend nieuws over omnikanaal ondernemen.

Bedankt

Binnenkort valt de eerste nieuwsbrief in je mailbox.

Sorry, je moet je browser updaten.

Je gebruikt een verouderde versie van je browser. Update je even? Dan kun je onze website vlot bezoeken.

www.browsehappy.com